گفتگو با خانم گلی- بیژن خوزستان و امیر جواهری لنگرودی در باب خیزش انقلابی زن_زندگی_آزادی

https://youtu.be/s0iJukjsxR4?feature=shared

۱۳۸۹ خرداد ۱۸, سه‌شنبه

به یاد امیر جوادی فر لنگرودی ، جانباخته راه آزادی

رضا مقصدی شهر ِ غمگین ِ بارانی ِ من به خاطره ی خونین ِ امیر جوادی فر از تو دورم، من از تو چه دورم شهر ِ غمگین ِ بارانی ِ من ! گرچه، ای همنشین ِ همیشه ! واژگان ِ درختان ِ سیبت در کنار ِ انار ِ دلم نیست مثل ِ لبخنده ی یک شقایق عاشق ِ لحظه های صبورم . با دل از رمز وُ راز ِ تو گفتم با تو در کوچه باغت شکفتم یک صدا، یک صدای صمیمی از غزلواژه های تو گفته ست . با بُلندای ِ آواز هایش جان ِ ما را به دریا سپرده ست . پیک وُ پیغام ِ« چمخاله*» یی تو ! آتش ِ هر نی وُ ناله یی تو ! تو منی، من تو ام تلخ وُ غمگین . روی گلدان ِ ایوان ِ جانت یادگار ِ دل ِ ما نوشته ست . دست ِ شوریده ی سبز ِ نقاش آهِ ما را چه آبی، کشیده ست . این همان، آبی ِ عاشقان است . رنگ ِ آهنگ ِ زیبای جان است . شهر ِ من ! شهر ِ رنج وُ برنجم ! یک صدا، یک صدای صمیمی درشب ِ شوم ِ دنباله دارت از بُلندای ِ مِهرش فروریخت . تا که با جان ِ باران، نشیند با صدای «ندا » یش در آمیخت . این صدا همصدای غزل بود با من وُ آرزو های من زیست . کیست اینک نداند، نخوانَد : این صدا از برای غزل بود . شهر ِ غمگین ِ بارانی ِ من ! این تو وُ این غزلخوانی ِ من . *چمخاله، بندری خیال انگیز در کنار لنگرود . کُلن . خرداد، 89 Reza.maghsadi@gmx.de Rezamaghsadi.blogfa.com امیر جوادی فر لنگرودی پیکر یک دانشجوی دیگر که در زندان درگذشته است،‌ روز یکشنبه ( امروز) به خانواده وی تحویل داده شد. به نوشته روزنامه اعتماد، امیر جوادی فرلنگرودی فرزند مهندس علی جوادی فر لنگرودی ، دانشجوی رشته مدیریت صنعتی دانشگاه قزوین در جریان تجمعات ۱۸ تیرماه بازداشت شده بود. اما ساعت ۹ صبح امروز ( یکشنبه ) به خانواده وی اطلاع داده شد که پیکر او را تحویل بگیرند. امیر جوادی فر در روز ۱۸ تیر به دلیل شکستگی بینی به بیمارستان انتقال یافت اما ‌پس از مداوای اولیه بازداشت شده بود.

هیچ نظری موجود نیست: