گفتگو با خانم گلی- بیژن خوزستان و امیر جواهری لنگرودی در باب خیزش انقلابی زن_زندگی_آزادی

https://youtu.be/s0iJukjsxR4?feature=shared

۱۳۹۵ مهر ۱۳, سه‌شنبه

مدیریت انجمن فرهنگی - اجتماعی اندیشه - گوتنبرگ ، در گذشت خسرو رحیمی مدیر رادیو سپهر را با تاثر و تالم یاد می کند!



خسرو رحیمی از دنیایِ ما رفت.


خسرو رحیمی مدیرمسؤول و مُجریِ «رادیو سپهر»، کوشندۀ اجتماعی/ فرهنگی یکی از هم‌میهنانِ تبعیدیِ ما بود. سال‌ها، هر صبحِ پنج روزِ هفته، نه تنها ایرانیان و فارسی‌زبانانِ شهرِ گوتنبرگِ سوئد که بسیاری در شهرها و کشورهایِ دیگر، صدایِ گرمِ او را با آن لحنِ مهربانِ می‌شنیدند و با نام و کارِ او آشنا بودند.
ما دوستان خسرو رحیمی ـ که هر یک کم و بیش در برنامه‌هایِ گوناگون و مصاحبههایِ «رادیو سپهر» با وی همکاری داشتیم ـ فقدانِ او را شاید بیش از دیگرهم‌میهنان و هم‌زبانان احساس کنیم.
خسرو رحیمی ـ شاعر و دوستدار ادبیات ـ انسانی بود ایراندوست، آزادی‌خواه، مردم‌دار، کوشا و متعهد که با تمامِ توش و توانِ خود ـ حتا بهتر است گفته شود بسیار بیش از آن ـ شبانه‌روز، به کاری که دوست داشت می‌پرداخت. به عقاید و نظراتِ تمامِ هم‌میهنانِ تبعیدی و مهاجرش ـ از چپ تا راست ـ احترام می‌گذاشت و به همگان امکان می‌داد تا از طریقِ رسانه‌ای که در اختیار داشت، حرف‌هایشان را بیان کنند.


جایِ خالیِ خسرو رحیمی را دشوار بتوان پُر کرد.

ما ضمنِ تسلیت و اظهارِ همدردی به خانوادۀ محترم و بستگان و دوستان و دوستداران خسرو رحیمی، به آگاهی می‌رسانیم که برایِ آخرین دیدار و بدرود با او، در مراسمِ خاکسپاری‌اش ساعتِ یازده و نیمِ صبحِ روزِ جمعه هفتم ماهِ اکتبرِ جاری، در قطعۀ 85 گورستانِ Kviberg، شرکت می‌کنیم. نیز از هم‌میهنان درخواست می‌کنیم تا با شرکت در این مراسم، موجبِ تَسَلّایِ خاطرِ بازماندگانش شوند.
همچنین مراسمِ یادبودی از سویِ خانواده روزِ یکشنبه نُهمِ اُکتبر، از ساعتِ سه تا ششِ بعدازظهر، در سالنِ دبیرستانِ Lundby در هیسینگن، برگزار خواهد شد.
خسرو رحیمی نکونام زیست و نکونام رفت.
تا صدا و یادِ نیکویِ وی هست، زنده خواهد بود.
علیرضا امیری ـ سعید اوحدی ـ فرزاد براتوند ـ زهرا پناهی ـ کامران پیامانی ـ منصور تهرانی ـ محمّد جعفری ـ  امیر جواهری لنگرودی ـ نسیم خاکسار ـ مهرداد درویش پور ـ بهرام رحمانی ـ ناصر زراعتی ـ عباس زریّن پور ـ رفعت زینالدّین ـ  محمدرضا شالگونی ـ اکبر شایسته ـ حمیدرضا شجاع زیبا ـ رضا طالبی ـ فرهنگ طاولی ـ رضا طیّبی ـ امیر عزّتی ـ عباس عظیمیان ـ شهلا علمشاهی ـ نعمت علیمرادی ـ ایرج فرزاد ـ ژیلا فرهنگمهر ـ آراز فنّی ـ علی فیّاض ـ مسعود فیروزآبادی ـ پرویز قلیچ خانی ـ فرّخ قهرمانی ـ فریبرز کرمی ـ حسین لاجوردی ـ پرویز مرّیخی ـ حسین مُشرف ـ بهمن مقصودلو ـ شکرالله منظور ـ اسفندیار منفردزاده ـ مهدی منوچهری ـ نجمه موسوی ـ حسین مهینی ـ نیکی میرزایی ـ  امیر نفری ـ داوود نواییان ـ حسین یحیایی ـ عبی یگانه ـ

===============

دوست عزیزم ، خدا حافظ

مرگ ، این یقین غیر قابل انکار ، همیشه باورنکردنی است. در بهت زدگی چند روز گذشته ام ، من مدام با خسرو رحیمی در حال کلنجار بوده ام. جمعه گذشته ، درست نیم ساعت پیش از وقت مقرر برای شروع گفتگوی هفتگی مان ، رفقایم خبر دادند که رحیمی ساعتی قبل خاموش شده است. پس از یک دهه همکاری با او ، هنوز باور کردن خاموشی ابدی او برایم دشوار است و فکر می کنم صبح همه جمعه هایم همچنان با سلام و علیک و گفتگویی با او شروع خواهد شد.
همکاری طولانی من و خسرو رحیمی قصه غریبی بود. حقیقت این است که من و او جز دو دیدار حضوری خیلی کوتاه چند دقیقه ای ، یکدیگر را ندیده بودیم و در نخستین گفتگوها نیز اصلاً نمی دانستم دارم یک همکاری طولانی یک دهه ای را با رادیویی در شهری دور شروع می کنم. گذشته از این  ، ما دو نفر به جریان های فکری و سیاسی واحدی هم تعلق نداشتیم. به همین دلیل در روزهای گذشته مدام از خود پرسیده ام که همکاری طولانی ما چگونه  امکان پذیرشد و پیوند صمیمانه ای میان ما به وجود آورد؟ فکر می کنم در دو سه گفتگوی تلفنی خصوصی بود که پیوندی میان ما ایجاد شد : حساسیت به سرنوشت ایران و نگرانی و دلهره دائمی از توفان سیاه نابود کننده ای که "مردان خدا" برای غارت سرزمین ما به راه انداخته اند.
خاموشی خسرو رحیمی عزیز را به خانواده محترم او و همه دوستان و دوستداران اش صمیمانه تسلیت می گویم و شریک اندوهان شان هستم.
دوست عزیزم ، خدا حافظ ، آرام بخواب!
محمد رضا شالگونی 
 ۶ مهر ۱۳۹۵ / ۲۷ سپتامبر
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
درگذشتِ خسرو رحیمی ـ مدیرمسول و مجریِ «رادیو سپهر»

با اندوهِ فراوان، درگذشتِ دوست گرامی خسرو رحیمی ـ مدیرمسول و مجریِ «رادیو سپهر» ـ در شهرِ گوتنبرگِ سوئد را به خانواده و بستگان و دوستان و دوستداران او تسلیت میگوییم و شریک غم سنگین ایشان هستیم.
ما نیز همچون دیگرایرانیان این شهر در مراسمِ خاکسپاری خسرو رحیمی شرکت میکنیم تا با او وداع گوییم.
یاد و نامِ نیک و صدایِ گرمش ماندگار باد!
از سویِ کتابفروشیهایِ شهر: «خیّام»، «اندیشه» و «خانه هنر و ادبیات»
رحیم اقتصادی، امیر جواهری، ناصر زراعتی
چهارشنبه  ۷ مهر ۱٣۹۵ -  ۲٨ سپتامبر ۲۰۱۶
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
پیام تالم و اندوه

ایرانیان آزادیخواه و فرهنگ دوست
انجمن ها و نهاد های فرهنگی
آقای خسرو رحیمی یکی از فعالین فرهنگی ساکن گوتنبرگ مدیر مسئول ومجری توانای رادیو سپهر و رئیس هیئت مدیره اتحادیه سراسری واحد غرب روز جمعه بیست و سوم سپتامبر دار فانی را وادع گفت و دوست داران خود را تنها گذارد.
خسرو رحیمی در آ خرین مجمع عمومی فوق العاده مجدداً به عضویت در هیئت مدیره و سپس توسط هیئت مدیره و به اتفاق آرا مجدداً به عنوان ریاست هیئت مدیره اتحادیه واحد غرب انتخاب گردید. هیئت مدیره اتحادیه سراسری واحد غرب از طرف خود و به نمایندگی از طرف کلیه انجمن های اتحادیه واحد غرب این ضایعه را به خانواده ، نزدیکان و عموم ایرانیان فرهنگ پرور سوئد و به ویژه شهر گوتنبرگ تسلیت گفته و خود را در غم از دست دادن او شریک میداند.
مراسم خاکسپاری این عزیز متعاقباً به اطلاع عموم خواهد رسید.
هیئت مدیره اتحادیه سراسری ایرانیان واحد غرب سوئد.
دوشنبه ۵ مهر ۱۳۹۵ برابر با ۲۶ سپتامبر ۲۰۱۶
-------------------------------------------------------
كاركنان راديو فرهنگ خود را در اين سوگ بزرگ شريك ميداند

شوربختانه بامداد امروز صداى گرم و نيروبخش استاد خسرو رحيمى كه سالهاى بسيارى برنامه ساز و مدير مسئول راديو پر شنونده  و مردمى '' سپهر '' بود خاموش گرديد ، انسانى كه روز گذشته در كنار دوستان برنامه هميشگى خود را انجام داد و با مهر و شادمانى و هزار لبخند ژرف بدرود گفت و به منزل رفت ، سحرگاهان دچار ايست قلبى ميشود و در بيمارستان چشم از اين جهان بد كردارفرو بست و اينبار اين دنيا دنى را بدرود گفت ، هميشه برايم در اجراى برنامه هاى راديويى سرمشق بود و هفته پيش در استوديو براى ظبط برنامه بسيار مرا رهنما شد ، يادش گرامى و به احترام نام و شايستگى وى اين هفته راديو فرهنگ  همراه با ساير راديوهاى موج ام ان اف برنامه عادى نخواهد داشت ، كاركنان راديو فرهنگ خود را در اين سوگ بزرگ شريك ميداند و براى خانواده گرامى زنده ياد خسرو رحيمى آرزوى بردبارى و شكيبايى دارد ، يادش به مهر
-----------------------------------------
خسرو رحیمی مدیر مسئول رادیو سپهر که الان در میان ما نیست
امیر جواهری لنگرودی
 صبج جمعه 23 سپتامبر 2016 از میان ما رخت بر بست
من نیز به سهم خویش به همسر محترم ایشان و فرزندان اش ، به خانواده بزرگ خسرو رحیمی به برادران و دیگر کسان وی و به جامعه فرهنگی شهر گوتنبرگ درگذشت حسرو رحیمی را با تالم زیاد تسلیت  می گویم.
------------------------------------------------
خسرو رحیمی فرهنگ ورز رادیویی در بهت و ناباوری درگذشت!
مهرداد درویش پور
از طریق منصور جان تهرانی خبردار شدنم که خسرو رحیمی گرداننده خوش صدا، صمیمی، پرتوان و هشیار رادیو سپهر در شهر یوتبوری درگذشت. از طریق دوستان یوتبوری و یکی از خویشاوندان نزدیکش خبردار شدم چگونه این گوینده دوست داشتنی شهر یوتبوری صبح روز جمعه بر اثر سکته ناگهانی درگذشت. سخت است پذیرفتن آن که صدای گرم و دلنشینی که آرام بخش روان آدمی بود، کاملا ناگهانی به خاموشی گرائید و ما و زندگی پر جنب و جوشش خود را یکسره ترک کرد. گهگاه گفتگویی با من داشت، هرچند که نتوانستم اظهار لطفش را که خواستار حضور هفتگی در برنامه های رادیویی اش بود اجابت کنم. ذهنش همیشه کنجکاو و پرسش هایش همیشه تامل برانگیز بودند. از راه دور به خانواده اش، نزدیکانش و همه دوستدارانش تسلیت می گویم و در غمشان شریکم. یادش زنده و جایش سبز باد!
                                   ======================

برادر عزیزم ،سرگشتگی وحیرانی همراه با اندوه عمیق ،حتی اجازه ابراز تسلیت به خواهران وبرادرانم بخصوص نگهدار خیمه خانواده را نمیداد ،ناباور و بهت زده به او که آرام بر تخت بیمارستان به خواب ابدی رفته و توشه زندگیش که فقط خدمت و خوشنامی بودو چون مدرک وکارنامه بر پیشانیش میدرخشید بمن اجازه داد که به خود او تبریک بگویم ؛موفق شدی که بانیک نامی دوره رابگذرانی !!وحال این سعادت ابدی خسرو رابه همسرش و به فرزندانش وعروس ونوه ها ،و تک تک خواهر ان وبرادرانم تبریک میگویم که طول زندگی مهم نیست ،عرض زندگی رادریابید
ایرج رحیمی 
========

مرگ خسرو رحیمی، کسی که من نزدیک به ده سال با ایشان همکاری داشتم، چون مرگ برادرم مصور ناگهان و غیر مترقبه و تکان دهنده بود. حدود یک هفته قبل، به من زنگ زد و با محبت و صمیمیت از من خواست که گفتگوهایم با رادیو سپهر را در برنامه "زیر سپهر نیلگون" در روزهای پنجشنبه از سر بگیرم.به او قول دادم که تا حدود یک ماه دیگر به ایشان پاسخ خواهم داد. احوالش را پردسیدم و گفتم پس از عمل جراحی قلب، وضع سلامت چگونه است؟ گفت: "هیچ مشکلی ندارم"، بخصوص که "پیس میکر" هم واقعا کمک کرده است. خود منهم مشکل ناراحتی قلبی دارم و به شوخی گفتم آقای رحیمی! چکار کنم که منهم مثل شما "پیس میکر" داشته باشم؟ با لحن شوخ وخودمانی اش گفت: "قربان! به جوانها پیس میکر نمیدهند!". بهر حال "زیر سپهر نیلگون"، خسرو عزیز ما هم رفت. حقیقتا برایم باور نکردنی است. به همه عزیزانش، بازماندگان، فرزندان و نوه ها و همه دوستداران آزاد اندیشی و خوش فکری، به همه کسانی که خسرو عزیزمان با کار شبانه روزی، روزنه ای برای ابراز عقیده و دیالوگ و روشنگری باز کرده بود، از اعماق قلب تسلیت میگویم. تحمل زندگی در این "سپهر" با فقدان و مرگ انسانهای محترم و آزاده ای چون خسرو، چندان ساده نیست. با خاطرات عزیز و بیادماندنی اش، به نبرد زندگی ادامه میدهیم.
 ایرج فرزاد
========
پیام تسلیت
با کمال تاسف با خبر شدیم که آقای خسرو رحیمی مدیر مسئول رادیو سپهر در شهر یوتبوری روز جمعه ۲۳ سپتامبر بر اثر سکته ناگهانی جان خود را از دست داد و برای همیشه صدایش خاموش شد.خسرو رحیمی سالها بود در شهر یوتبوری کار رادیوئی می کرد و به سهم خود در انعکاس اخبار و روشنگری و ایجاد همبستگی در میان ایرانیان زحمت زیادی کشید.متاسفانه صدای او برای همیشه خاموش شد اما یاد عزیزش برای ایرانیان بویژه ایرانیان مقیم یوتبوری که با صدای گرم او صبح خود را آغاز میکردند همیشه زنده خواهد ماند.
شخصا از شنیدن این خبر بسیار متاسف شدم و در گذشت وی را به خانواده و بستگانش و همه دوستانش و ایرانیان مقیم گوتنبرگ تسلیت گفته و برای آنها صبر و شکیبایی آرزو می کنم.
یادش گرامی باد

عبدالله اسدی
========

فریبا مرزبان:

دوست و مجری رادیو زیرسپهرنیلگون«خسرو رحیمی» جهان را گذاشت و گذشت.
با نهایت تاسف از شنیدن خبر سکته قلبی آقای «خسرو رحیمی» گوینده موفق و موسس "رادیو سپهر نیلگون"، که پس از انتقال به بیمارستانی در شهر گوتنبرگ سوئد درگذشته ست؛ با تسلیت به خانواده محترم رحیمی و همکاران وی در رادیو سپهرنیلگون امیدوار هستم رادیو سپهر هم چون سالیان پیش فعالیتشان با توفیق ادامه یابد.

یادش گرامی
۲۵ سپتامبر ۲۰۱۶
لندن

====


هیچ نظری موجود نیست: