گفتگو با خانم گلی- بیژن خوزستان و امیر جواهری لنگرودی در باب خیزش انقلابی زن_زندگی_آزادی

https://youtu.be/s0iJukjsxR4?feature=shared

۱۳۹۸ شهریور ۲۹, جمعه

اطلاعیه ها برای بازشناسی هشتمین گرد هم آیی سراسری در باره ی کشتار زندانیان سراسری در ایران گوتنبرگ / سوئد سیزدهم تا پانزدهم سپتامبر ۲۰۱۹



 هشتمین گرد هم آیی سراسری در باره ی کشتار زندانیان سیاسی در ایران گوتنبرگ - سوئد 
 ) ، سپتامبر را بشناسیم )۲۰۱۹)۱۳ تا ۱۵



 





اطلاعیه شماره یک


هشتمین گرد هم آیی

به تو دست می‌سایم و جهان را درمی‌یابم،ـ
به تو می‌اندیشم
و زمان را لمس می‌کنم
معلق و بی‌انتها
عُریان.ـ

می‌وزم، می‌بارم، می‌تابم.ـ
آسمانم
ستارگان و زمین،ـ
و گندمِ عطرآگینی که دانه می‌بندد
رقصان
در جانِ سبزِ خویش.ـ

از تو عبور می‌کنم
چنان که تُندری از شب. ــ

می‌درخشم
و فرومی‌ریزم

احمد شاملو


و باز هم سنگفرش‌ها خونین است و جوخه‌های اعدام و چوبه‌های دار به پا و شلاق بیداد هم‌چنان پیکرها را از هم می‌درد، و مادران، پدران، همسران و کودکان دیروزچشم انتظار نشانی از عزیزان، روز را می شمارند و تا پیکر زخم خورده‌شان با در هم کوبیده شدن ماشین کشتار و شکنجه التیام یابد. چهل سال سرکوب، زندان شکنجه و کشتار، ثمره تداوم نظام سرمایه‌داری جمهوری اسلامی است. چهل سال مبارزه، مقاومت و ایستادگی زندانیان سیاسی و خانواده های آنان ، کارگران و زحمتکشان، معلمان، دانشجویان و دانش‌آموزان، زنان، مردان، مادران، پدران، همسران و کودکان ادامه دارد. سال‌های شصت سال‌های سکوت و سکون شهر، جبریل‌های مرگ با تمام توان بر آسمان زندان‌های سراسر ایران به پرواز در آمدند تا زیباترین فرزندان آفتاب و باد را در پیشگاه خدای سرمایه سلاخی کنند.ـ

تابستان تفته و غم زده دوباره از راه می‌رسد اما شهر، دیگر در سکون و سکوت نخفته است و در تلاطم امواج کوبنده‌ایست تا بساط خدای سرمایه را در هم پیچد، گورهای بی‌نام و بانام عزیزان‌مان را اگر زیر و رو کنند؛ دیگر صدای خفته‌گان در خاک خاوران‌های ایران را نمی‌توانند خاموش سازند. دانه‌ها و جوانه‌ها از هر روزنی سر می‌زنند تا صدای عاشق‌ترین عاشقان شهر گردند.ـ
همه انسان‌های آگاه و آزاده می‌دانند که کشتارهای سراسری جمهوری اسلامی و زندان‌های انبوه از زندانیان سیاسی، که تداوم کشتارها و سرکوب‌های رژیم شاهنشاهی است تا زمانی که نظام جمهوری اسلامی بر اریکه قدرت است، ادامه خواهد یافت.

ما، بازماندگان و جان بدربردگان از چنین فجایعی در دهه شصت، تلاش خود را برای مستندسازی و توقف کشتارها و سرکوب‌ها ادامه خواهیم داد. تا نشان دهیم هیچگاه جان‌های عاشقی را که نان، عدالت و آزادی برای همه انسان‌ها می‌خواستند را فراموش نخواهیم کرد. بگذار نظام همه توان خود را به کار برد و با جابجایی مهره‌های جانی خود تلاش کند فضای رعب و وحشت را فزونی بخشد(قاتل مستقیم کشتار دهه شصت ابراهیم رئیسی را بر راس قوه قضایی گمارد تا ضمن نشان دادن چنگ و دندان به مردم ایران حتی آشکارا به شعور رفرمیستهای درونی و بیرونی نظام هم توهین کند و آنها را به سخره گیرد) . مگر این مهره‌ها با یکدیگر تفاوتی دارند؟! تک تک عناصری که با این نظام کار کرده‌اند در هر موقعیتی که بوده‌اند در تمامی جنایات دخیل بوده‌اند و نمی‌توانند دستان خونین خود را پنهان سازند.ـ
ـ"ما راسخ‌تر از همیشه بر این باور هستیم که این جنایتکاران و جنایاتشان را نه می‌بخشیم و نه فراموش می‌کنیم"ـ
ضمن تبریک فرا رسیدن بهار به اطلاع همه علاقمندان و عزیران می‌رسانیم هشتمین گردهمائی سراسری درباره کشتار زندانیان سیاسی در ایران تابستان امسال ۱۳۹۸(۲۰۱۹) به میزبانی شهر گوتنبرگ در کشور سوئد برگزار خواهد شد.

زندانیان سیاسی سابق در رژیم شاه، بازماندگان و جان بدربردگان از کشتارهای رژیم جمهوری اسلامی، فعالین سیاسی، اجتماعی، طبقاتی و نیز هنرمندان و نویسندگان در طول سال‌های اخیر نشان داده‌اند که در این راه پیشقدم بوده‌اند. به همین دلیل کمیته برگزار کننده گردهمائی سراسری از همه یاران، دوستان، و همه آزادیخواهان مبارز دعوت می‌کند تا با شرکت و همراهی خود، ما را در برگزاری هشتمین گردهمائی سراسری درباره کشتار زندانیان سیاسی یاری دهند. ـ
در اطلاعیه‌های بعدی، محل و زمان دقیق گردهمایی اعلام خواهد شد.ـ

زنده باد آزادی زنده باد سوسیالیسم
سرنگون باد کلیت نظام سرمایه داری جمهوری اسلامی
گرامی باد یاد و آرمان همه جانفشانان راه آزادی و سوسیالیسم

کمیته برگزارکننده هشتمین گردهمایی سراسری در باره کشتار زندانیان سیاسی در ایران
اسفند ۱۳۹۷برابرمارس ۲۰۱۹
---------------


ضمن تبریک فرا رسیدن بهار به اطلاع همه علاقمندان و عزیران می‌رسانیم هشتمین گردهمائی سراسری درباره کشتار زندانیان سیاسی در ایران تابستان امسال ۱۳۹۸(۲۰۱۹)...

اطلاعیه ی شماره۲ هشتمین گردهمایی سراسری درباره ی کشتار زندانیان سیاسی در ایران
اطلاعیه در باره زمان و همچنین فراخوان برای انتخاب محتوای محوری هشتمین گردهمایی سراسری
همانطور که در اطلاعیه ی شماره ی یک به اطلاع عموم عزیزان رسید . امسال کشور سوئد (شهر گوتنبرگ)، میزبان هشتمین گردهمایی سراسری درباره ی کشتار زندانیان سیاسی در ایران خواهد بود ، لذا بدین وسیله به اطلاع می رسانیم که گردهمائی امسال طی روزهای جمعه، شنبه و یکشنبه (۱۳ تا ۱۵ سپتامبر ۲۰۱۹) در شهر گوتنبرگ – سوئد برگزار خواهد شد.
کمیته ی برگزاری هشتمین گردهمایی، بنا برسنت هفت گردهمایی گذشته از تمامی رفقا و دوستانی که در مورد ضرورت برگزاری این گردهمایی با ما همراهی دارند، دعوت می کند تا موضوعاتی را که گمان می کنند برای محتوای محوری این گردهمایی ضروری و با اهمیت است را از طریق ایمیل زیر با ما در میان بگذارند.
بیگمان مشارکت افراد و نهادهای مبارز و انقلابی در هر چه بهتر برگزار شدن گردهمایی، از جمله در انتخاب محتوای محوری، هم خواست و تمایل کمیته ی برگزاری و هم گام و مشارکتی است مهم برای جلوگیری از فراموشی آنان که برای رهایی و برابری پرچم ایستادگی و مقاومت را برافراشته نگاه داشتند.
نحوه ثبت نام در اطلاعیه های بعدی به اطلاع شما عزیزان خواهد رسید.
ایمیل تماس:
hashtomingerdehamaiy@yahoo.com
زنده باد آزادی ، زنده باد سوسیالیسم
سرنگون باد کلیت نظام سرمایه داری جمهوری اسلامی
گرامی باد یاد و آرمان همه جانفشانان راه آزادی و سوسیالیسم
کمیته برگزار کننده هشتمین گردهمایی سراسری در باره کشتار زندانیان سیاسی در ایران
فروردین ماه۱۳۹۸برابر آوریل ۲۰۱۹


-------------------
اطلاعیه شماره۳:
نبرد امروز برای نجات فردا
چهار دهه زندان، سرکوب، مبارزه و خیزش دی‌ماه
ـ هشتمین گردهمایی سراسری درباره کشتار زندانیان سیاسی در ایران(۱۳ تا ۱۵ سپتامبر ۲۰۱۹)   
گوتنبرگ- سوئد

یاران مبارز! هم‌سنگران عزیز!

چنان که در اطلاعیه‌های پیشین به اطلاع عموم رسیده است، هشتمین گردهمایی سراسری درباره‌ی کشتار زندانیان سیاسی در ایران تا چند ماه دیگر در شهر گوتنبرگ سوئد برگزار خواهد شد. کمیته‌ی سراسری برگزاری گردهمایی به روال معمول بعد از نظرسنجی از اعضای کمیته و اعلام آدرس اینترنتی‌ای برای دریافت پیشنهادات، دست‌آخر به این نتیجه رسید که موضوع محوری هشتمین گردهمایی «نبرد امروز برای نجات فردا؛ چهار دهه زندان، سرکوب، مبارزه و خیزش دی‌ماه» باشد.
خیزش دی‌ماه ۱۳۹۶، خیزش فرودستان و مردم فقیر در صدها شهر کوچک و بزرگ ایران علیه فقر و گرانی و تیره‌روزی، چنان شکافی در وضعیت ایجاد کرده است که هر شکلی از مبارزه‌ی سیاسی تنها در نسبت با آن معنا خواهد داشت. معنایی که خیزش دی‌ماه به گذشته، امروز و آینده داده است. چنین است که نباید فراموش می‌کردیم هشتمین گردهمایی سراسری درباره‌ی کشتار زندانیان سیاسی در ایران هم‌زمان اولین گردهمایی سراسری در شرایطی نوین است: شرایطی که عاملیت طبقه‌ی کارگر، فرودستان و زحمتکشان بار دیگر از زیر بار سال‌ها حذف و سرکوب و تحقیر سربرآورده و در رزمگاه حی و آماده ایستاده است.

یاران سربه‌دار ما این روزها را دیده بودند. آنان در تلخ‌ترین لحظات شکنجه و زندان، در موج موج ناامیدی و یاس و حرمان، در لحظات پرشکوه آخرین وداع و چوبه‌ی دار و تیرباران آمدن این روزها را گاه با پچپچه، گاه با فریاد، در دست‌ها و چشم‌ها و بدن‌هایشان نوید داده بودند: بساط ستم باقی نخواهد ماند و اکنون بیش از هر زمان دیگری در چشم‌انداز دیده می‌شود که بساط ستم باقی نخواهد ماند.
قاتلان نیز این روزها را دیده بودند. جلادان و دژخیمان و جانیان، که این روزها با شمایل تازه و با عنوان‌های جدید، به میدان می‌آیند نیز دیده بودند باقی ماندن آن نیرویی که از دل یک انقلاب بیرون آمده بود، آن نیرویی که «نظم» و «سازمان» را تجربه کرده بود برای آن روزها و به ویژه برای این روزها خطرناک است. آنان خطر را با طناب‌های ردیف دار و در دادگاه‌های چند دقیقه‌ای «دفع» کردند تا این روزها در آرامش باشند که نیستند، که هنوز کابوس آن ایده‌ی رهایی‌بخشی را می‌بینند که یاران ما حامل آن بودند و همین است که تمام رسانه‌هایشان، مزدورهایشان و دستگاه چندگانه‌ی امنیتی‌شان دارند از هراس «کمونیسم»، از هراس امکاناتی که به سوی کمونیسم گشوده می‌شود، زوزه می‌کشند.
در همین تابستان، در همین تابستان شگفت گرد هم خواهیم آمد تا نگاهی بیندازیم به راهی که پیموده‌ایم: به چهل سال سرکوب و زندان، مقاومت و مبارزه. به لحظه‌های رنج و شکوه توامان. و به ویژه بر پیوند این چهل سال با خیزش دی‌ماه تمرکز خواهیم کرد. به این‌که چه چیزی در گذشته ما را و دشمنانمان را برای خیزش دی‌ماه مهیا کرده است و خیزش دی‌ماه چه امکاناتی را رو به آینده برای ما گشوده است. فراموش نخواهیم کرد چنان‌که والتر بنیامین گفته بود سنت مبارزات ستمدیده‌گان به ما آموخته است در صورت پیروزی دشمن، حتا به استخوان‌هایمان هم رحم نخواهند کرد و ما یک‌بار این را در جریان سرکوب انقلاب ۵۷ و استیلای دشمن تجربه کرده‌ایم. ما به دنبال بصیرت تاریخی‌ای خواهیم بود که بداند نبردی که امروز در آن حضور داریم، همین لحظه نبردی برای فردا و در فرداست. چرا که فردا روز دیگری است.

کمیته برگزاری گردهمایی از همه عزیزانی که داوطلب و مایل به سخنرانی، شرکت در گروه های کاری (Workgroup) و کارگاه ها (Workshops) و یا همکاری در بخش های مختلف گردهمائی هستند تقاضا دارد تا نظرات، پیشنهادات و متنی را که مایل به ارائه آن در گردهمایی هستند را تا تاریخ 15.07.2019 (پانزدهم جولای2019) به آدرس کمیته برگزار کننده (که در ذیل قید خواهد شد) ارسال نمایند. بدیهی است کمیته برگزار کننده بر اساس بررسی متن ارسالی نظر خود را اعلام خواهد داشت. اعلام موضوعات فوق دلیل بر این نیست که الزاما" همه آن ها درهشتمین گردهمائی سراسری طرح شود، بلکه براساس مطالب رسیده، محورهای نهایی بحث های مطرح در جلسات گردهمایی تنظیم خواهد شد.

آدرس ایمیل:
hashtomingerdehamaiy@yahoo.com
زنده‌باد آزادی، زنده‌باد سوسیالیسم
سرنگون‌باد کلیت نظام سرمایه داری جمهوری اسلامی
گرامی باد یاد و آرمان همه جانفشانان راه آزادی و سوسیالیسم
کمیته‌ی برگزاری هشتمین گردهمایی سراسری درباره‌ی کشتار زندانیان سیاسی در ایران
22.05.2019
======

اطلاعیه شماره چهار:                                                                                  بیست و پنجم ژوئیه ۲۰۱۹ برابر با چهارم تیرماه۱۳۹۸ 

نبرد امروز برای نجات فردا
چهار دهه زندان، سرکوب، مبارزه و خیزش دی‌ماه
هشتمین گردهمایی سراسری درباره کشتار زندانیان سیاسی درایران- گوتنبرگ، سوئد                      ( سیزده تا پانزده سپتامبر ۲۰۱۹)
در آستانه سالگرد کشتار سراسری زندانیان سیاسی ایران در دهۀ شصت و برگزاری هشتمین گردهمائی سراسری در شهر گوتنبرگ سوئد (۱۳تا ۱۵ سپتامبر ۲۰۱۹)، به اطلاع عموم علاقه مندان می رسانیم. کمیته برگزار کننده همچون سالهای پیشین امیدوار است که گردهمائی هشتم و روند پیشبرد کارها، قدم مهم دیگری برای نزدیکی و هم فکری فعالین و کوشندگان راه آزادی و سوسیالیسم باشد. کوشندگانی که همواره مدافع پیگیر جهت محو زندان و آزادی تمامی زندانیان سیاسی و خواهان سرنگونی کلیت نظام سرمایه داری جمهوری اسلامی بوده اند. پیرو اطلاعیه های قبلی، کمیته برگزار کننده هشتمین گردهمایی سراسری، لیست سخنگویان مطبوعاتی در شهرها و کشورهای مختلف و اطلاعات در مورد ثبت نام و رزرو جا در شهر گوتنبرگ، سوئد را به اطلاع شما عزیزان می رسد.
سخنگویان مطبوعاتی:
برای اطلاع رسانی مناسب و دقیق، امسال نیز سخنگویان مطبوعاتی خواهند کوشید تا از طریق مصاحبه ها، گفتگو با علاقمندان در جمع های مختلف، روند پیشرفت کارها را به اطلاع عموم برسانند. امسال، برای پوشش وسیع تر خبری، دوستان و رفقای شهرها و کشورهای مختلف وظیفه خبررسانی را برعهده گرفته اند. سخنگویان مطبوعاتی برای هشتمین گردهمایی سراسری عبارتند از:
سوئد :سودابه اردوان : 0046704914488 فرخ قهرمانی : 0046735065657
آلمان :مهرنوش اشترانی: 004917656761952 میلا مسافر: 00491792368157
آمریکا :علی دروازه غاری تلفن : 0012069630017
انگلیس: شهاب شکوهی تلفن : 00447738754424
هلند: سیروس کفایی تلفن : 0031644171459
اسامی سخنگویان در سایر مناطق در اطلاعیه های بعدی به اطلاع خواهد رسید.
هزینه ثبت نام ، شرکت و محل خواب برای برنامه ریزی دقیق تر و پیش بینی امکانات بهتر، از شرکت کنندگان درخواست می کنیم از هم اکنون برای ثبت نام در گردهمایی اقدام کنند.
ورودی برای روزهای جمعه و یکشنبه ۱۰ یورو ، برای روز شنبه ۱۵ یورو
برای سه روز با هم (جمعه، شنبه و یکشنبه) ۳۰ یورو
هزینه غذا برای هر وعده نهار یا شام ۱۱ یورو برای هر وعده صبحانه ۶ یورو
هزینه برای شش وعده غذا کلاً ۵۰ یورو
هزینه هتل برای دو شب ۶۰ یورو
هزینه کلی شامل ورودی ،دو شب هتل و ۶ وعده غذا برای هر نفر۱۲۰ یورو
تخفیف ویژه برای جوانان، دانشجویان، بیکاران و پناهجویان در نظر گرفته شده.
آدرس مکان گردهمایی:
Medborgarhuset
Brahegatan 11A
علاقمندان می توانند مبلغ فوق را به حساب زیر واریز و از طریق Email و یا نامه، آدرس یا امکان تماس خود را به کمیته برگزار کننده اطلاع دهند تا امکان خبررسانی و هماهنگی با شما میسر شود.
ایمیل hashtomingerdehamaiy@yahoo.com
شماره حساب برای پرداخت هزینه ثبت نام:
Skandinaviska Enskilda Banken
شماره حساب:5164 1190779
IBAN Account number: SE7950000000051641190779
Bic-kod or Swift: ESSESESS
از همه عزیزانی که باید از هتل جهت اسکان استفاده نمایند تقاضا می شود حداکثر تا تاریخ سی ام جولای 2019 هزینه هتل و ثبت نام خود را واریز نمایند. بدیهی است بعد از تاریخ ذکر شده امکان تهیه محل اسکان به عهده کمیته برگزاری گردهمایی نخواهد بود. شماره تلفن مستقیم تماس: 0046735065657
زنده باد آزادی، زنده باد سوسیالیسم
سرنگون باد کلیت نظام سرمایه داری جمهوری اسلامی
گرامی باد یاد و آرمان همه جانفشانان راه آزادی و سوسیالیسم
کمیته برگزارکننده :هشتمین گردهمایی سراسری درباره کشتار زندانیان سیاسی در ایران – گوتنبرگ (سوئد)

´´´´´

اطلاعیه شماره پنج هشتمین گردهمایی سراسری؛ نبرد امروز برای نجات فردا...: ۱۶جولای ۲۰۱۹ برابر۲۵تیر۱۳۹۸
*****
آرام ….آی …… مادرم آرام
بگذار تا سپیده برآید
بگذار با سپیده ببندند
پشت مرا به تیر
بگذار تا بر آید آتش
بگذار تا ستاره ی شلیک؛
دیوانه وار بگذرد از کهکشان خون
خون شعله ور شود
بگذار باغ خون
برخاک تیر باران
پرپر شود
بگذار بذر تیر
چون جنگلی بروید در آفتاب خون
فریاد گر شود،
این بذرها به خاک نمی ماند
از قلب خاک می شکفد چون برق
روی فلات می گذرد چون رعد،
خون است و
ماندگار است!

نبرد امروز برای نجات فردا
چهار دهه زندان، سرکوب، مبارزه و خیزش دی‌ماه

هشتمین گردهمایی سراسری درباره کشتار زندانیان سیاسی در ایران – گوتنبرگ، سوئد ( سیزده تا پانزده سپتامبر ۲۰۱۹)
در تداوم اطلاع رسانی های قبل موضوعات مورد بحث و سخنرانی در بلوک های مختلف در هشتمین گردهمایی را به اطلاع شما عزیزان می رسانیم:

از گذشته تا خیزش دی‌ماه:
دربلوک اول هشتمین گردهمایی سراسری درباره‌ی کشتار زندانیان سیاسی در ایران به این خواهیم پرداخت که چرا هنوز و به ویژه بعد از خیزش دی‌ماه گفتگو در مورد گذشته، گذشته‌ی سرکوب‌ها و کشتارها و نیز مقاومت‌ها و مبارزات همچنان موضوعیت دارد؟ چگونه باید در مورد این گذشته حرف زد که تبدیل به یک نوستالژی تاریخی، یک دریغ جمعی نشود؟ در آن گذشته چه چیزی را جستجو می‌کنیم که نه صرفن برای «یادبود» بلکه برای «مسلح شدن» به کار بیاید؟ چرا گذشته نمی‌گذرد و از ما دست برنمی‌دارد؟ هم‌چنین در بلوک اول به این خواهیم پرداخت که آیا بدون کشتارهای دهه‌ی پنجاه و دهه‌ی خونین شصت، بدون کشتار جمعی زندانیان سیاسی در تابستان ۱۳۶۷، امکان استقرار دستگاه مسلطی از ستم طبقاتی موجود بود که طبقه‌ی کارگر، زحمتکشان و فرودستان را به انفجار خشم در خیزش دی‌ماه برساند؟ این‌بار و با توجه به محور موضوع هشتمین گردهمایی به کشتارها به عنوان پیش‌درآمد استیلای تمام و کمال سرمایه‌داری خواهیم پرداخت.
بلوک دوم: خیزش دی‌ماه، شکاف قاطع در وضعیت
دربلوک دوم هشتمین گردهمایی سراسری درباره‌ی کشتار زندانیان سیاسی در ایران به شیوه‌های نوین سرکوب بعد از خیزش دی‌ماه خواهیم پرداخت. چه چیزی در این فصل جدید سرکوب نوین است؟ چه منطق جدیدی متاثر از خیزش دی‌ماه بر سرکوب حاکم شده است و چه شیوه‌های نوین مقاومتی متاثر از خیزش دی‌ماه ممکن و شدنی به نظر می‌رسد. محتوای طبقاتی سرکوب‌های بعد از خیزش دی‌ماه را خواهیم شکافت و بر تفاوت‌های آن با شیوه‌های گذشته‌ی سرکوب دست خواهیم گذاشت، تفاوت‌هایی که برسازنده‌ی دوران جدیدی است که در آن به سر می‌بریم.

بلوک سوم: نبرد امروز برای نجات فردا
در بلوک سوم هشتمین گردهمایی سراسری درباره‌ی کشتار زندانیان سیاسی در ایران به آینده خواهیم پرداخت، به چشم‌اندازی که در مقابل چشمان ما قرار دارد و تلاش خواهیم کرد با توجه به اهمیت این بحث، آن را به شکل بحث‌های گروهی سازماندهی کنیم. در بلوک سوم آینده‌ی کوتاه‌ مدت را خواهیم دید و آینده‌ی بلندمدت را. به این خواهیم پرداخت که چه شیوه‌هایی برای همبستگی با زندانیان سیاسی در شرایط امروز به راستی موثر است؟ چگونه می‌توانیم واقعن در وضعیت زندانیان سیاسی تاثیر بگذاریم و با آنان و با مبارزه و آرمان آنان همبسته شویم؟ و نیز به این پرسش خواهیم پرداخت که آیا با تداوم استیلای اشکال جدیدی از سرمایه‌داری بعد از سرنگونی جمهوری اسلامی جلوگیری از تکرار سرکوب و کشتار شدنی است؟ آیا جریان‌های گوناگون مدافع سرمایه‌داری بعد از جمهوری اسلامی بدون کشتار و سرکوب امکان حکمرانی را خواهند داشت؟ و چنین است که به سوی پاسخ دادن به این پرسش حرکت می‌کنیم که چه چیزی را در فردا و از فردا باید نجات داد؟
کمیته برگزارکننده گردهمایی از همه عزیزانی که داوطلب و مایل به سخنرانی در هر یک از بلوک
های ذکرشده می باشند درخواست می کند حداکثر تا پایان ماه جولای آمادگی خود را از طریق ایمیل زیر:
به کمیته برگزارکننده اطلاع دهند.

زنده باد آزادی، زنده باد سوسیالیسم
سرنگون باد کلیت نظام سرمایه داری جمهوری اسلامی
گرامی باد یاد و آرمان همه جانفشانان راه آزادی و سوسیالیسم
کمیته برگزارکننده هشتمین گردهمایی سراسری درباره کشتار زندانیان سیاسی در ایران – گوتنبرگ (سوئد)

´´´´

اطلاعیه شماره شش:

لیست  سخنرانی‌ها و برنامه های فرهنگی و هنری هشتمین گردهمایی سراسری درباره کشتار زندانیان سیاسی در ایران اعلام شد

گوتنبرگ- سوئد

( سیزده  تا پانزده سپتامبر ۲۰۱۹)
برپایه اطلاعیه های تاکنونی ، کمیته برگزارکننده هشتمین گردهمایی سراسری درباره کشتار زندانیان سیاسی در ایران که در روزهای جمعه۱۳ ، شنبه ۱۴و یکشنبه ۱۵سپتامبر۲۰۱۹در شهر گوتنبرگ ، سوئد برگزار می‌شود.
 لیست سخنرانان گردهمایی که تاکنون حضورشان در گردهمایی سراسری قطعی شده است را به شرح زیراعلام می نماید

جمعه ۱۳سپتامبر پس از افتتاحیه گردهمایی در بلوک اول با محور: "از گذشته تا خیزش دیماه" دو سخنران : سارا دهکردی – حمید مافی

شنبه ۱۴سپتامبر بلوک دوم و سوم را با اسامی زیر خواهیم داشت : محور "شکاف قاطع در وضعیت موجود" ، سه سخنران  شامل : فریبا امیرخیزی – مهدی توپچی – محمد غزنویان
بلوک سوم با مضمون : "نبرد امروز برای نجات فردا" چهارسخنران به اسامی  : رضا سپیدرودی – مهران جنگلی مقدم – حماد شیبانی – میلا مسافر ، در ادامه شب همبستگی بین المللی را دنبال می نماییم که شامل برنامه های متنوع خواهد بود.

یکشنبه ۱۵ سپتامبر برنامه "یاد یاران و بگذار سخن بگوییم" برگزار خواهد شد.
هشتمین گردهمایی که با موضوع مرکزی " نبرد امروز برای نجات فردا ، چهار دهه زندان، سرکوب، مبارزه و خیزش دی " در سه بلوک یا میزگرد اصلی با حضور: سارا دهکردی، حمید مافی،فریبا امیر خیزی، مهدی توپچی، محمد غزنویان، رضا سپید رودی، مهران چنگلی مقدم، حماد شیبانی و میلا مسافر به بحث و بازگشایی بحث در رابطه با اهمیت موضوع یاد شده می پردازد .
علاوه بر این ، شب همبستگی بین المللی با زندانیان سیاسی و برنامه های فرهنگی هنری با حضور هنرمندان عزیز از جمله شعر خوانی شهریار دادور، موسیقی از کشورهای ترکیه، شیلی و... همچنین سخنرانی در خصوص گورهای جمعی در زمان فرانکو در اسپانیا همچنین پیام های بین المللی  برگزار خواهد شد .
به روال گردهمایی های سراسری گذشته بخش "یاد یاران و بگذار سخن بگویم" برگزار خواهد شد و در آن یاد عزیزانی که در نبرد با رژیم شاه و نظام سرمایه داری جمهوری اسلامی جانفشانی کردند و همچنین یارانی که در دو سال اخیر از میان ما رفته اند، گرامی داشته می شود  و تلاش خواهد شد فضائی برای سخن گفتن و شهادت زندانیان سیاسی ای فراهم گردد که تا کنون کمتر در این باره امکان سخن گفتن یافته اند.
 بخش هنری گردهمایی، در گالری خود میزبان آثاری از هنرمندان قدیمی و نسل جوان خواهد بود. و بر اساس سنت گردهمایی های گذشته میز کتاب دایر خواهد بود.

زنده باد آزادی، زنده باد سوسیالیسم
سرنگون باد کلیت نظام سرمایه داری جمهوری اسلامی
گرامی باد یاد و آرمان همه جانفشانان راه آزادی و سوسیالیسم
کمیته برگزارکننده هشتمین گردهمایی سراسری درباره کشتار زندانیان سیاسی در ایران – گوتنبرگ (سوئد)
پانزدهم آگوست۲۰۱۹

=========

شنبه چهاردهم سپتامبر۲۰۱۹                      
     اکسیون اعتراضی ایستاده درگوتبرگ (سوئد)


 درهمگرایی با یادمان یاد یاران ، دردفاع اززندانیان سیاسی ایران و مبارزات خیابانی کارگران هپکو و آذرآب
 علیه  بیش از یک قرن زندان برای متهمان پرونده‌ی هفت تپه
درشهر گوتنبرگ (سوئد)
همه شما آزادیخواهان و مدافعین حقوق کارگران و جنبش مطالباتی را به شرکت در آکسیون اعتراضی فرا می خوانیم!
مکان : روبروی ساختمان MEDBORGARHUSET     
زمان : روز شنبه از ساعت 13:30 تا 14:30
کمیته برگزارکننده هشتمین گردهمایی سراسری درباره کشتار زندانیان سیاسی در ایران – گوتنبرگ (سوئد)
( سیزده  تا پانزده سپتامبر ۲۰۱۹)
 
=====
  

هیچ نظری موجود نیست: