گفتگو با خانم گلی- بیژن خوزستان و امیر جواهری لنگرودی در باب خیزش انقلابی زن_زندگی_آزادی

https://youtu.be/s0iJukjsxR4?feature=shared

۱۳۹۹ تیر ۱۰, سه‌شنبه

امیر جواهری لنگرودی : کارگران نیشکر هفت تپه را نباید تنها گذاشت!


نگاهی به شانزدهمین روز اعتصاب کارگران نیشکر هفت‌تپه
کارگران نیشکر هفت تپه را نباید تنها گذاشت

امیرجواهری لنگرودی
سه شنبه ۱۰ تير ۱۳۹۹ برابر با ۳۰ ژوئن ۲۰۲۰



باید بتوان تداوم نبرد روزانه هفت تپه ی ها ی شوش را به دیگر صنایع و بخش های مبارزه طبقاتی موجود جامعه پیوند زد!
در دل بحران پاندمی کرونایی موجود، کارگران از فرط فقر دست به خودکشی می زنند و خود را از پای در می آورند تا نزد افراد خانواده با دستان خالی خجل نمانند، اما کل حاکمیت کک اش هم نمی گزد، و فعال کارگری از ناتوانی اش شرمنده می شود که نمی تواند برای این توده نیازمند کاری صورت دهد.
امروز همچون دیروز، گسترش تحریم ها در دل وضعیت پاندمی کرونایی، بحران جهانی سرمایه داری، و گسترده گی رانت خواری، چپاول، اختلاس های میلیاردی هر روزه در ایران؛ در کنار آیت الله های شکرخوار پهنه رودررویی ها در صنعت نیشکر هفت تپه را با دشواری های بیمانندی روبرو ساخته وشرایط بس سخت، تباه کننده و اسفبار اقتصادی و اجتماعی را پیش پای طبقه ما گذاشته و گذران زندگی را برای آنان سخت تر از پیش کرده است.

در وضعیت موجود همه لایه های طبقه کارگر و اقشار تحتانی جامعه به زیر خط فقر کشانده شده اند، بطوری که بخشی از آنان برای بقای فیزیکی خود تقلا می کنند. درست در چنین شرایطی مبارزه روزانه کارگران هفت تپه از اهمیت ویژه ای برخوردار است و استمرار آن، راه را به دیگر هم طبقه ای ها نشان میدهد.

باید نوشت؛ یکبار دیگر مبتکران نبرد طبقاتی پائیر۹۷، در تابستان ۹۹ به میدان آمده اند تا خاطره شکوهمند آن روزها را زنده کنند و نبرد خود را هم با کارفرما و هم با دستگاه قضایی و نمایشات آنها تداوم بخشند. در دوره جدید از تاریخ ۲۶ خرداد با توجه به شرایط سخت پاندومی کرونا در استان اهواز، دوره جدید اعتصاب را پی گرفتند و به پانزدهمین روز رسانده اند. کارگران از فاز اول اعتراض درون کارخانه به فاز دوم ورود کرده و به خیابان های شوش آمده اند و خواسته های مرکب خود را بر زبان جاری می کنند.
امروز مبارزه حول مطالبات چند وجهی ومرکب هفت تپه ی ها جریان دارد:
 خلع ید کارفرمای اختلاسگر و بخش خصوصی از هفت تپه
- پرداخت حقوق های معوقه و تمدید دفترچه های بیمه
 - بازگشت بر سر کارهمکاران اخراج شده ازجمله: ایمان اخضری، اسماعیل بخشی، سالار بیژنی و محمد خنیفر
 - بازداشت اسدبیگی و مجازات حبس ابد برای اسدبیگی و رستمی
- بازگرداندن ثروت های اختلاس شده به کارگران محورهای مطالبات کارگران است.
بخش عمومی این مطالبات بیان انکار ناپذیر مطالبات بخش عظیمی از طبقه کارگر ایران در شرایط کنونی است. طبقه ای که خود ابداع کننده همه نیازمندی های لازم زندگی در تمامی عرصه ها است در نظام توحش سرمایه داری ایران، از داشتن یک زندگی شایسته انسانی محروم است.
می توان گفت: شرایط امروز جامعه سرمایه داری ایران، شرایط وحشتناک تر و غیر انسانی تر از سرمایه داری متروپل است. بطوری که کارگر نه ازحق بیمه برخوردار است و نه از حق استخدام و تشکل مستقل و موضوع عدم پرداخت حقوق های ماهیانه و قراردادی، ظلم فزاینده را متوجه جسم و جان کارگر و یکایک اعضاء خانواده آنان می سازد
کارگران هفت تپه مدام بر حفظ اتحاد، جلوگیری از پراکندگی، مشورت جمعی، کار شورایی و تداوم اعتراضات خود تاکید می کنند که مورد حمایت و پشتیبانی سندیکای نیشکر هفت تپه است. در واقع همه فعالین برآنند که بحث و تبادل نظر از ابزارهای ضروری در کنشگری جمعی و ادامه اعتراض کارگری هفت تپه است.
کارگران معترض در فاز دوم اعتصاب هفت تپه، اعتراضات خود را به داخل شهر شوش کشانده اند تا همبستگی و حمایت توده ای کسب کنند. در شرایط کمر شکن اقتصادی، بخشی از فروشگاههای پوشاک و نانوایی های شوش، در همبستگی با کارگران فروش نسیه تا زمان دریافت حقوق های معوقه را اعلام کرده اند. این همبستگی در حالی ابراز می شود که شرایط بحرانی کاسب کاران جزء در وضعیت قرمز کرونایی استان خوزستان خود دچار شرایط بحرانی هستند. اعلام همبستگی با کارگران معترض هفت تپه در این شرایط بی تردید در تاریخ مبارزات مردم ما ثبت خواهد شد. نمایندگان آگاه کارگران با صرف هزاران هزار تومان از شوش خود را به صحن دادگاه اسد بیگی در تهران میرسانند، تا چهره واقعی او را رونمایی کنند وروشنگری نمایند.  
با این حال روشن است که استمرار اعتراضات مستقل کارگران هفت تپه بدون چشمداشت به قدرت بالایی ها، به اقدامات حمایتی فراگیرتری نیاز دارد. صندوق اعتصاب و گروهای همیاری های مالی به ابتکار خود کارگران معترض می تواند از جمله اقدامات ضروری در صورت تداوم طولانی مدت اعتصاب باشد است.
سرمایه داری اخته و دزد اسلامی ایران می خواهد، کارگران هفت تپه زیر فشار اقتصادی خرد کننده اش، خسته شده و به سر کار برگردند. کارگران هفت تپه تجربه اعتصاب شکوهمند پائیز ۹۷ را با خود دارند و باید به دستاوردهای آن مبارزات تکیه کنند. گسترش اعتراضات هفت تپه به دیگر صنایع و بخش ها، دخالت دادن خانواده ها در اعتراضات خیابانی، جلب همبستگی توده ای نه تنها مانع منزوی شدن اعتراضات کارگران هفت تپه می گردد بلکه قدرت اعتراض کارگری را نیز نیرومندتر می سازد و شانس پیروزی را افزایش می بخشد.
امروز همبستگی ودفاع ازاعتراضات کارگری هفت تپه؛ پشتیبانی ازمطالبات طبقه کارگر است .ما در سلسله اعتراضات خود تنها می توانیم به قدرت طبقاتی خود متکی شویم.
دفاع و همبستگی با سلسله تجمعات کارگری هفت تپه، دفاع از مطالبات کل طبقه کارگر ایران است. طبقه ما بدون چشمداشت به بالایی ها همچون گذشته در اعتراضات خود تنها می بایست به قدرت طبقاتی خود متکی باشد. ما تنها با قدرت خود می توانیم پوزه سرمایه را به خاک بمالیم .بر خلاف اعتراضات ضد رژیمی و یا ضدامپریالیستی ادعایی، نباید به رفرم این و آن واعظ غیر متعض دلخوش بود و چشم به رافت اسلامی آقا داشت، همه این شدت و ضعف ها از گور پُر عطوفت ایشان بلند می شود.
فراموش نکنیم که در غیاب قدرت طبقاتی سازمان یافتهِ کارگران آگاه و متشکل، چشم اندازی روشن و امیدبخش برای پایان دادن به حاکمیت اقلیت بهره کش و سرکوبگر وجود نخواهد داشت
******

کانال تلگرامی نیشگر هفت تپه گزارش می دهد:
شانزد همین روز اعتصاب کارگران نیشکر هفت‌تپه
#نان_کار_آزادی_
#شادی_رفاه_آبادی
#نابود_باد_استثمار_و_کار_مزدی_

راهپیمایی کارگران نیشکر هفت تپه در شهر شوش.
کارگران نیشکر هفت تپه در ادامه اعتصاب پر شکوه خود امروز در شهر شوش دست به راهپیمایی زدند.
کارگران حق طلب نیشکر هفت تپه شایسته بیشتر ین حمایت ها از طرف هم‌ طبفه ای های خود هستند.
با اتحاد و همبستگی طبقاتی بر علیه ظلم و ستم و استثمار صاحبان زر و زور باید ایستاد .
سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه از خواست و مطالبات کارگران نیشکر هفت تپه،حمایت کرده و خواستار رسیدگی فوری و سریع به خواست کارگران می باشد.
سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه
سه شنبه ۱۰ تیر ماه ۱۳۹۹
زنده باد اتحاد و همبستگی طبقاتی کارگران بر علیه ستم و استثمار
@syndica_7tape


هیچ نظری موجود نیست: