گفتگو با خانم گلی- بیژن خوزستان و امیر جواهری لنگرودی در باب خیزش انقلابی زن_زندگی_آزادی

https://youtu.be/s0iJukjsxR4?feature=shared

۱۴۰۱ اردیبهشت ۱۴, چهارشنبه

امیر جواهری لنگرودی/ گزارش پایانی دادگاه نوری واظهارات ملتمسانه حمید نوری در آخرین ساعات دادگاه استکهلم

 

گزارش پایانی دادگاه نوری واظهارات ملتمسانه حمید نوری در آخرین ساعات دادگاه استکهلم ! 

امیر جواهری لنگرودی


طرح فوق کار سیامک نادری از زندانیان سیاسی جان بدر برده  از کشار دهه شصت ویکی از حاضرین در دادگاه نوری - استکهلم!

لحظاتی پیش ساعت ۱۱/ ۵۲ دقیقه به وقت اروپای مرکزی؛ نود و دومین جلسه دادرسی حمید نوری دادیار و جنایتکار کشتار خونین تابستان ۱۳۶۷ ، در استکهلم به پایان رسید و برپایه تقاضای دادستان ها و وکلای خانواده ها ی خاورانی و شاکیان و شاهدان تقاضای حبس ابد را برای این جنایتکار نموده اند؛ رئیس دادگاه ،قاضی ساندر اعلام داشت : تصمیم نهایی دادگاه در تاریخ۱۴ جولای۲۰۲۲  برابر۲۳ تیر۱۴۰۱ اعلان خواهد شد !

*******

صبح امروزچهارشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ برابر با ۰۴ می ۲۰۲۲، بعد از ۹۲ جلسه دادارسی حمید نوری در استکهلم ، قاضی ساندر ، رئیس دادگاه استکهلم اعلام داشت : با تقاضا و خواست دادستان ها و وکلای خانواده های خاورانی و شاکیان و شاهدان ، حمید نوری به اشد مجازات که در قوانین قضایی سوئد معادل حبس ابد است، پرونده یاد شده ،پیگیری خواهد شد. 

قاضی ساندرادامه داد  تصمیم دادگاه این شد که حکم نهایی دادگاه سوئد در تاریخ در تاریخ۱۴ جولای۲۰۲۲ برابر۲۳ تیر۱۴۰۱صادرو اعلان خواهد شد و ادامه داد : حمید نوری به خاطر ریسک فرار و آن گونه که قانون تعیین کرده است ، باید در زندان باشد .

اما دادستان ها حق ندارند ، برایش محدودیت تعیین کند.

حمید نوری در آخرین لحظه دادگاه در فرصتی که قاضی ساندر رئیس دادگاه به او داد، نکاتی را بیان دادشت.

گزارش شده که حمید نوری با قرآنی که دستش بود و می چرخاند، بشکل زبونانه ای و به تملق آمیز ترین چرخش زبانی با کلی دعا و ثنا به جان رئیس دادگاه و قضات و خانواده اش و خواهرش که در دادگاه بودند ، خطاب به رئیس دادگاه گفتند: گفت شما به بهترین شکل این دادگاه را اداره کردید. او گفت "من یک انتظار و امیدواری دارم که رای این دادگاه و دادگاه استیناف رأیی باشد که از دشمنی دو کشور ایران و سوئد و مردم آن بکاهد".

امیدوارم رای این دادگاه ، دشمنی بین ایران و سوئد را بکاهد و از همه بخشش می خواهد . !

او به عنوان حرف آخر گفت: هر کس آنچه مصلحت بود انجام داد. از جمله شاهدان و شاکیان. من از کسی ناراحت نیستم. دوست‌شان دارم.

او از وکلای شاهدان و شاکیان خواست از عداوت و دشمنی با مردم ایران بکاهند.

او گفت "آشتی آشتی آشتی ایشالا همه با هم بریم در کشتی".

و نوری با زبونی هر چه تمامتر ، با این ضرب المثل بی مزه حرفش را به پایان رساند :

آشتی - آشتی - آشتی ، همه با هم بریم تو کشتی

این در حالیستکه نوری در تملقی تماشایی و قرآن بدست ، زبان آشتی بر گزید ؛ دستگاه قضایی رژِیم بر پایه اخبار انعکاس یافته در برابر اعلان تقاضای حکم ابد برای حمید نوری، شمشیر از نیام برکشید و امروز اعلان داشت : "حکم اعدام دکتر «احمدرضا جلالی» به جرم جاسوسی برای رژیم صهیونیستی که به تایید دیوان عالی کشور رسیده است،‌ تا آخر اردیبهشت ماه اجرا می‌شود." خبرگزاری ایسنا ...

همه خانواده ها ی خاورانی حاضر در دادگاه و شاهدان و شاکیان در کریدور ها در برازر خواست «بخشش» حمیدنوری در دادگاه فریاد می زدند : نه فراموش می کنیم و نه می بخشیم !

یکی از زندانیان شاهد در دادگاه رفیق روم افشم از شاهدان قتل‌عام سال ۶۷ در دادگاه حمید نوری، چند لحظه بعد اعلام داشت : نوری کُور خواندی، ما هیچگاه سوار این کشتی در حال غرق شدن تو نمی شویم . باید در زندان بمانی و همین جا بپوسی!!

طرح گزارش ضممیه را از ارسالی های سیامک نادری در پستم واتس آپم می باشد  . با تشکر از سیامک عزیز 

هیچ نظری موجود نیست: