گفتگو با خانم گلی- بیژن خوزستان و امیر جواهری لنگرودی در باب خیزش انقلابی زن_زندگی_آزادی

https://youtu.be/s0iJukjsxR4?feature=shared

۱۴۰۲ آبان ۴, پنجشنبه

اطلاعیه نهاد های چپ و دمکراتیک :سلاخی وحیده محمدی فر و داریوش مهرجویی ازمصادیق جنایات نظام اسلامی و قویا محکوم است !

اطلاعیه نهاد های چپ و دمکراتیک

سلاخی  وحیده محمدی فر و داریوش مهرجویی ازمصادیق جنایات نظام اسلامی و قویا محکوم است !

فاجعه قتل آشکارو سازمان یافته عمد حکومتی وحیده محمدی فر و داریوش مهرجویی شامگاه شنبه شب ۲۲مهر ۱۴۰۲برابربا ۱۴ اکتبر ۲۰۲۳ در ویلای شخصی آنان در پردیس کرج به شکل دژخیمانه ای به وقوع پیوست تا روایت هوشنگ گلشیری نویسنده نام آشنای کانون نویسندگان ایران که درسلسله قتل های زنجیره ای سیاسی گفته بود :« پیام شان واضح بود خفه می کنیم و سر می بریم»، گلشیری برسرخاک محمد مختاری فریاد برآورد:« آنقدرعزا برسر ما ریخته اند که فرصت زاری کردن نداریم .» بواقع نظام اسلامی برای باقی ماندن خود  تنها یک راه می شناسد.آنهم مرگ مخالف،نه به یک طریق بلکه برای متحقق کردن قتل مخالف، دهها راه و روش  را به خدمت گرفته تا خود را روی پا نگهدارد.

به قتل رسیدن داریوش مهرجویی، فیلمساز نامدار و وحیده‌ محمدی‌فر همسر وهمکار او درعرصه فیلمنامه نویسی، جامعه ما را بعد از بیش از یک سال تلاش و مبارزه  زنان و مردادن جامعه برای تحقق شعار و خواست آزادی، در بُهت و خشم فرو برده است .

درمراسم تشییع پیکر این دو انسان بهم پیوسته، مونا مهرجویی،دخترجوان داریوش از زبان پدرش تكرار کرد: «قاتلان درمیان ما هستند.» همین دریافت از موقعیت است که مردم در همان مراسم فریاد میزدند : « قاتلان رسوا باید گردند» قتل این دو  این روزها در افکار عمومی سبب تداعی‌های هولناک دیگر باره سلسله قتل های سیاسی زنجیره ای شده است و یادآور نام بسیاری از دگراندیشان است که در تاریخ قتل‌های سیاسی ایران به دست این قاتلین کارد آجین شده‌اند.

مردم ما امروز نشان دادند که تمام‌قد درکنار اندوه پُرشمار مادران و پدران و خانواده های سوگوار و دادخواهانی که درتشییع جنازه این دو عزیز این شعار پیشرو را سر دادند« که ایستاده ایم تا پایان» ،ما نیزهمراه آنان می‌ایستیم وآنچه درطی سال گذشته تا به امروزبرای قتل عمد حکومتی مهسا"ژینا"امینی، قتل نیکا، حدیث، سارینا وبه قتل عمد رساندن دخت ۱۶ ساله کرمانشاهی "آرمیتا گراوند" و بسیارانی حادث شده، دادخواه‌ آنان می‌مانیم و در خارج از مرزهای کشور، علیه قتل های سازمانیافته حکومتی، صدای مردمان مان در برابر بیداد نظام اسلامی سکوت نخواهیم کرد .

ما برآنیم : این سلسله آدم کشی ها و قتل های قصابانه و جنایات نه تنها مردم ایران را نمی ترساند بلکه خود را برای از کارانداختن ماشین آدم کشی رژیم مافیایی اسلامی مصمم تر می نمایند. جنبش از ازادیخواهی و مطالباتی جامعه ایران در پیکار زنان ، مردان، دانشجویان، دانش آموزان و خانواده های دادخواه، با تمام قدرت  خواهند کوشید تا با پایان عمر رژیم اسلامی، مجازات اعدام لغو شود و داشتن زندانی سیاسی به تاریخ به پیوندد.

ما فعالان نهاد های چپ و دمکراتیک در جای جای جهان (اروپا- استرالیا- کانادا - آمریکا) ،این جنایت هولناک و قتل عمد و آشکار حکومتی در سلاخی وحیده محمدی فر و داریوش مهرجویی را به شدت محکوم می کنیم. ما خود را درغم بیکران خانواده بزرگ و پر افتخار هنر و سینمای ایران شریک می دانیم  وپیگیر همصدایی با اعتراضات مردمان ایران خواهیم بود!

دوشنبه ۱ آبان ۱۴۰۲ برابر با ۲۳ اکتبر ۲۰۲۳

زن،زندگی،آزادی- ژن،ژیان،ئآزادی

نه به اعدام و قتل و کشتار در سراسر ایران و جهان!
زندانی سیاسی و عقیدتی آزاد باید گردد!
سرنگون باد رژیم اسلامی ایران!
زنده باد آزادی و دمکراسی!

  گروه هماهنگی نهادهای چپ و دمکراتیک

  

هیچ نظری موجود نیست: