گفتگو با خانم گلی- بیژن خوزستان و امیر جواهری لنگرودی در باب خیزش انقلابی زن_زندگی_آزادی

https://youtu.be/s0iJukjsxR4?feature=shared

۱۴۰۲ آبان ۱۴, یکشنبه

امیرجواهری لنگرودی :روز یکشنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۲ در شهر لنگرود عزای عمومی اعلام شد!

روز یکشنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۲ در شهر لنگرود عزای عمومی اعلام شد!

امیرجواهری لنگرودی

 

خبر اینکه :شهر شمالی ما لنگرود صبح جمعه ۱۲ آبان ۱۴۰۲  باحادثه دلخراش آتش سوزی در«کمپ ترک اعتیاد» روبرو گردید.

من با ابراز همدردی و تالم خود با همه همشهریانم وخاصه خانوادهائیکه عزیزان خود را برای ترک اعتیاد به این مرکز رسانده و امروز درد از دست دادن عزیزان خویش را در جمع خانواده  شان با خود دارند، تاثر عمیق ام  را بیان میدارم .   

اول بار خبر را در پست کافه لنگرودی ها در فیس بوک دیدم که آمده بود : « یک مرکز ترک اعتیاد واقع در کلیدبر لنگرود ساعت صبح طمعه آتش شد تعدادی کشته و تعداد زیادی با سوختگی و جراحت شدید روبرو شدند.  .... و روانه بیمارستان رشت و لنگرود شدند» من نیز دست به کار شدم به قول معروف با پیگیری خبرنگاران مردم نهاد که در آن دیار کم نیستند . با یک پیام دهها خبر سرازیر شد که این حادثه بس تلخ در ابتدای جاده کومله ی در روستای زرد آب محله حادث شد ... ، خبر ها هی و هی تکمیل شد و صد البته نماینده این و آن نهاد تا فرماندار،مدیران کل اجتماعی و امنیتی، مدیرکل بهزیستی، معاون سیاسی استاتدار ، دستگاه دادگستری گیلان ؛ دستگاه قضایی کشور و بعدتر احمد وحیدی  وزیر کشور برای نوعی پروپاکاندای همیشه گی از راه رسیدند و فیلم عکس گرفتند تا رسانه های خودی را پر و پیمان سازند


بعدهم ازجانب روابط عمومی اورژانس کشور، اعلام شد : تا حال ۳۲ تن کشته و ۱۸نفر محروج سخت شدند که حال چهار تن تن از آنان خوب نیست ... بعد تر میزان مجروحین تا مرز ۲۷تن هم رسید.

محمد جلایی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان گفت: « علت آتش‌سوزی در بررسی‌های اولیه آتش گرفتن بخاری، سرایت آتش به پرده و نهایتاً آتش سوزی کل ساختمان در عین غافلگیری مددجویان و مسؤولان‌ کمپ بوده‌است.»

از وجوه مسخره خبری آمده است : غافلگیری شبانه، محبوس شدن و ازدحام جمعیت از دلایل افزایش فوتی‌ها در این مرکز ترک اعتیاد بوده است،...


حادثه ای که منجر به آتش سوزی در«کمپ ترک اعتیاد شهرستان لنگرود» دراستان گیلان شد،جامعه را به تامل و پرسشگری واداشت.

جامعه شهری ما، مسئولین کشوری،استانی و شهری را در برابر بیشمار سئوال قرار داد که همگان می پرسند:

« ظرفیت مرکزی که براساس آمار اعلام شده۴۰نفر بوده است،چرا این تعداد انسان نیازمند به ترک اعتیاد را روی هم در این محیط  بدون کمترین کنترلی جای دادند؟» مردم می پرسند : « چرا درب اطاق را برروی انسانی که به ترک اعتیاد نشسته اند ، قفل می کردند ، اگر درب ها بسته نبودند، ای بسا که خیلی ها خود را نجات می دادند . چه کسی پاسخگوی ابعاد این جنایت است ؟!»

مردم ازخود و مسئولین میپرسند:  اصلا نگهبان و مددکار شبانه ای در کمپ وجود داشته که بخواهد یاری رسانی را برای خبر کردن مسئولین شهری یا اهالی روستای جنب کمپ را دنبال کرده باشد؟

امروز شنبه ۱۳ آبان ۱۴۰۲به گزارش خبرگزاری ایرنا – رشت از قول  مسئول روابط عمومی اداره کل دادگستری گیلان اعلام کرد: « با دستور رئیس دادگستری این استان مدیر مرکز ترک اعتیاد لنگرود دستگیر شد» .

جوانب اصلی پرسش به آن حدی که در بالا بدان پرداخته شده ختم نمی گردد. و آن اینکه چگونه است که  کمپ ترک اعتیاد لنگرود که توسط بخش خصوصی اداره می گردد؛در ساختمانی قدیمی بدون کمترین امکان تجهیزشده و با ظرفیتی محدود ، به حال خود رها شده است. گزارشات واقعی گواه این است؛ ماشین آتش نشانی به حل آمد که آب نداشت . درب هیا کمپ قفل و آتش نشانی راهی نداشنته که وارد شود و آتش را خاموش کند و ماشین های نمی توانستند به حیات بروند ، اطراف کمپ هم دیوار بوده است . بطوری که از سر خیابان شلنگ بکشند و به سمت در بروند کلی زمان صرف شده و انسان های محروح و مصدوم و در دل آتش تهاف فریاد میزدند و کاری نیز از دست اهالی بر نمی آمد. از همه مهم‌تر اینکه ساختمان قدیمی و ‌مال دوران رضاخان است. می‌گویند شب‌ها حضرات در را از پشت قفل می‌کنند. کلید هم دست نگهبانی از همان افراد معتاد بوده است.

andishe.gbg@hotmail.com 

هیچ نظری موجود نیست: