گفتگو با خانم گلی- بیژن خوزستان و امیر جواهری لنگرودی در باب خیزش انقلابی زن_زندگی_آزادی

https://youtu.be/s0iJukjsxR4?feature=shared

۱۳۸۸ تیر ۱۸, پنجشنبه

اخبار امروز 18 تیر از کانال های خبری گوناگون

خبرنگاری آژانس ایران خبر از تهران گزارش می دهد :
على رغم فضاى امنيتى بالا , عزم مردم براى شركت در تظاهرات چشمگيراست : نيرويهاى بسيجى و انتظامى از خيابان انقلاب تا دانشگاه و خيابان آزادى را از صبح تحت پوشش خود گرفته اند.در اين مناطق همچنين زرهى به چشم ميخورد.نيروهاى امنيتى گروه گروه هر ده متر يا 15 متر به تعداد 10 نفر ايستاده اند . در هر دو سمت خيابانهاى فوق نيرو هاى امنيتى چيده شده و آماده هستند. هراكيپ بسيجى 10 الى 12 نفر هستند كه داراى تجهيزات كامل شامل كلاه و باطوم و سلاح ميباشند. امامردم مرعوب فضاى چيده شده امنيتى نشده اند و عزم جزم براى شركت در تظاهرات 18 تير را دارند .
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران می نویسند :
اعتراضات امشب تبديل به فراخوانی برای حضور گسترده در گراميداشت 18 تير :
بنابه گزارشات رسيده از تهران، مردم در آستانۀ سالگرد 18 تير، سرکوب خونين دانشجويان و مردم بر بامهای منازل خود حاضر شدند و صدای اعتراض خود را عليه استبداد حاکم سر دادند. مردم تهران و بخصوص جوانان هماندد شبهای گذاشته از ساعت 22:00 بر بام منازل خود حاضر شدند و بانگ الله اکبر و شعار مرگ بر ديکتاتور سر دادند. اعتراضات امشب مردم نسبت به شب های گذشته شدت بيشتری داشت. تعداد بيشتری بر بام های خود حاضر شده بودند تا با فريادهای گسترده خود ياد سرکوب خونين دانشجويان و مردم ايران در 18 تير 1378 را گرامی بدارند. جوانان علاوه بر سر دادن بانگ الله اکبر و مرگ بر ديکتاتور به همديگر وعدۀ حضور گسترده در گراميداشت 18 تير در مناطق مرکزی شهر تهران که قرار است روز پنجشنبه برگزار شود را ميدادند. اعتراضات امشب تبديل شده بود به اطلاع رسانی و تشويق همديگر برای حضور گسترده در گراميداشت روز 18 تير . اعتراضات شبانۀ مردم تهران تا ساعت 22:30 ادامه داشت. فعالين حقوق بشر و دمکراسی در ايران، يکبار ديگر سرکوب خونين 18 تير را محکوم می کند وياد و خاطرۀ جانباختگان آن را گرامی ميدارد. برگزاری مراسم گراميداشت اين روز ملی از حقوق اوليۀ مردم ايران می باشد .
بلاگ نیوز می نویسد :
حضور گسترده مردم در خيابان های تهران
خبر موثق رسيده از تهران (۱۸ تير، سه و نيم بعداز ظهر) حاکي‌ست مردم تهران از زن و مرد و پير و جوان از خانه‌ها بيرون مي‌آيند و علي‌رغم گرما و آلودگی هوا و خطرات احتمالی قصد راهپيمايی دارند. نيروهای ضد شورش در ميادين مختلف به خصوص ميدان انقلاب در حالت آماده‌باش مي‌باشند.
.بيانيه دفتر تحکيم وحدت در دهمين سالروز حمله به کوی دانشگاه 18تير 78
خبرنامه اميرکبير: شورای مرکزی دفتر تحکيم وحدت در دهمين سالروز حمله به کوی دانشگاه در سال 78 با انتشار بيانيه ای ياد شهدای سال 78، عزت ابراهيم نژاد و اکبر محمدی و شهدای سال 88، ندا آقاسلطان، کيانوش آسا، مصطفی غنيان ، ناصر اميرنژاد و بسياری از شهدای بی نام و نشان هفته های اخير را گرامی داشت. دفتر تحکيم وحدت همچنين با اعلام حمايت از آقايان ميرحسين موسوی و مهدی کروبی از حاکمان خواست تا به اراده مردم گردن نهاده و با ابطال انتخابات و برگزاری دوباره آن، راه را برای اصلاح مسالمت آميز امور باز کنند. متن کامل اين اطلاعيه به شرح زير است: به نام خدايی که انسان را آزاد آفريد همه جا سايه وحشت همه جا چکمه قدرت گلوی هر قناری را بريدند از سر نفرت امسال در شرايطی دهمين سالگرد فاجعه کوی دانشگاه فرا می رسد که درکوی دانشگاه تهران امسال در روزهای ۲۴ و ۲۵ خرداد فجايعی به مراتب بزرگتر خلق شد و در سراسر کشور در يک ماه اخير حماسه ها وفجايعی به مراتب بزرگتر از ۱۸ تير ۷۸ را شاهد بوده ايم. اين روزها سرزمين ما ديگر تنها سوگوار شهيدان عزت ابراهيم نژاد و اکبر محمدی نيست ؛ چرا که داغدار نام های بسياری چون ندا آقاسلطان ،کيانوش آسا ، مصطفی غنيان ، ناصر اميرنژاد و ... شده ايم که در خرداد و تير ۸۸ خون پاکشان بر سنگفرش خيابانهای شهرمان جاری شده است. در ماهی که گذشت شاهد برگزاری سوگواره انتخابات رياست جمهوری دهم و بی توجهی کامل به آرای مردم همراه با سرکوب شديد اعتراضات آرام، مدنی و مسالمت آميز جنبش سبز ملت ايران بوديم تا آخرين گامهای پروژه تدفين جمهوريت نظام تکميل شده و انتخابات و رای مردم در ساختار سياسی ايران کاملا بلاموضوع شود. با اين حال مقاومت تمام عيار مردمی در برابر اين کودتای نرم انتخاباتی خواب آشفته کودتاچيان را بر هم زد تا الله اکبرهای شبانه مردم کابوس هر شب آنها شود و دريابند که اگرچه در ظاهر حرف خود را بر کرسی نشانده اند، اما آتشی در زير خاکستر نهان شده که سرانجام روزی سربلند خواهد کرد. دفتر تحکيم وحدت با اعلام حمايت از آقايان ميرحسين موسوی و مهدی کروبی رهبران جنبش سبز ملت ايران از حاکمان می خواهد که اگرچه بسيار ديرهنگام اما تا زمانی که هنوز فرصت ها به طور کامل از دست نرفته به خواست مردم گردن نهاده و با ابطال انتخابات و برگزاری دوباره آن ، راه را برای اصلاح مسالمت آميز امور باز کنند. همچنين اعتراض شديد خود را به بازداشت گسترده دانشجويان و فعالان سياسی که اخبار نگران کننده ای از وضعيت نگهداری آنها و تلاش برای اخذ اعترافات ساختگی از آنها به گوش می رسد، اعلام می کنيم و خواهان آزادی هرچه سريعتر اين افراد هستيم. الملک يبقی مع الکفر و لايبقی مع الظلم حکومت با کفر می ماند اما با ظلم هرگز! اتحاديه انجمن های اسلامی دانشجويان دانشگاههای سراسر کشور دفتر تحکيم وحدت ۱۸ تير ۱۳۸۸
تهران و استانها و شهرسان ها که در مسیر تظاهرات 18 تیر قراردارند :
جبهه ی متحد دانشجویی طی اطلاعیه خود آرایش ۱۸ تیر را درتهران۵مسیر برای راهپیمایی تعیین شده است که از جمله می توان به میدان فردوسی، میدان ولی عصر، میدان انقلاب، میدان آزادی ومیدان تجریش " که قرار است ازمناطق گوناگونی به هم بپیوندد.
جدا از تهران بزرگ در شبکه وسیعی از ایران از جمله : آذربایجان شرقی - آذربایجان غربی- اردبیل- ایلام – بوشهر - چهارمحال و بختیاری - خراسان جنوبی - خراسان رضوی - خراسان شمالی – خوزستان – زنجان - سمنان – فارس – قم – کردستان – کرمان – کرمانشاه - کهکیلویه و بویراحمد – گلستان – گیلان – لرستان – مازندران – استان مرکزی – همدان – هرمزگان – یزد- اصفهان - سیستان و بلوچستان – ایرانشهر – قزوین – اعلان داشته است که بالغ بر۲۰۰ مورد تجمع در سراسر ایران را پوشش می دهد

هیچ نظری موجود نیست: