گفتگو با خانم گلی- بیژن خوزستان و امیر جواهری لنگرودی در باب خیزش انقلابی زن_زندگی_آزادی

https://youtu.be/s0iJukjsxR4?feature=shared

۱۳۸۸ مرداد ۱۳, سه‌شنبه

چند خبرکوتاه
اسناد غیرقانونی بودن بازداشتگاه کهریزک حمید درخشان‌نیا قائم مقام دادگستری کل استان تهران، اسنادی منتشر کرده که نشان می‌دهد بازداشتگاه کهریزک دو سال پیش از سوی مقام‌های قوه قضائیه«غیراستاندارد» شناخته شده بود. این اسناد پس از آنکه دادسرای عمومی و انقلاب تهران، اظهارات آقایدرخشان‌نیا در خصوص «غیراستاندارد» اعلام شدن بازداشتگاه کهریزک را تکذیبکرد، منتشر می‌شود. بازداشتگاه کهریزک هفته گذشته به دستور آیت‌الله علی خامنه‌ای تعطیل شد
تظاهرات
از میدان آزادی نیز گزارش رسیده که گروهی به صورت خودجوش و بدون قرارقبلی تجمع کرده و به سمت میدان انقلاب حرکت کرده‌اند. در نقاط دیگری ازمرکز و جنوب شهر از جمله خیابان جمهوری و فلکه نازی‌آباد نیز ناآرامی ووضعیت ملتهب گزارش شده است. در همین حال خبر می‌رسد که در حدود ساعات 7 تا 9 عصر در بسیاری ازشاهراه‌ها و تقاطع‌های کلیدی شهر تهران از جمله پارک‌وی، چهارراه ولیعصر،آزادی تقاطع نواب، بلوار کشاورز، خیابان شهید بهشتی، اتوبان حقانی،اتوبان ملاصدرا، بزرگراه چمران و ... ترافیک شدیدی وجود داشته است. دربسیاری از نقاط پرترافیک شهر نیز صدای بوق شدید خودروها که نوعی نماداعتراضی است، به چشم می‌خورد.
شعارهای دیروزدوشنبه
گزارش‌ها همچنین نشان می‌دهد که همچون تظاهرات و اعتراضات یک ماه و نیم گذشته، دختران و زنان در شعارها حضور فعال داشته و پیشتاز بوده‌اند. از جمله شعارهایی که دیروز از سوی مردم معترض داده می‌شده، می‌توان به این موارد اشاره کرد:
دولت جنایت/ خجالت خجالت
تنفیذ تقلب /مبارک مبارکت
قلب جنایت/ تنفیذتان مبارک
دیکتاتور حیاکن /مملکتو رها کن
مرگ بر دیکتاتور
رهبر دیکتاتور /خجالت خجالت
دولت کودتا /استعفا استعفا
ایرانی می میرد/ ذلت نمی پذیرد
اعتراف شکنجه /دیگر اثر ندارد

هیچ نظری موجود نیست: