گفتگو با خانم گلی- بیژن خوزستان و امیر جواهری لنگرودی در باب خیزش انقلابی زن_زندگی_آزادی

https://youtu.be/s0iJukjsxR4?feature=shared

۱۴۰۱ آبان ۱, یکشنبه

گزارش تجمع حمایتی شهرگوتنبرگ(سوئد)ازمبارزات مردم ایران!

 

شنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۱ برابر با ۲۲ اکتبر ۲۰۲۲

گزارش تجمع حمایتی شهرگوتنبرگ(سوئد)ازمبارزات مردم ایران!

برنامه با ابتکاری وزین ازگروه فریبرزکرمی با نواختن طبل و قرنی ودعوت مردم به جمع شدن دورمیدان شروع شد وباچند ترانه حاضرین راباخود همراه کرد.  


امیرجواهری ازجانب جمعیت فراخوان دهنده با شعار زن- زندگی - آزادی  به همگان خوشآمدگفت و با یاد همه آن جان های شیفته ای درمبارزه یک ماه واندی شهریورومهر۱۴۰۱بعدازقتل حکومتی مهسا "ژینا" امینی جانفشان راه آزادی شدند و آنهاییکه امروز در زندان ها بازداشت شدند و آننی که هیچ خبری از آنان نیست. به جای سکوت،دربرابرقهرمانی همه آنان یک دقیقه دست میزنیم.


ریزبرنامه ها به فارسی وسوئدی اعلام گردیدوتعدادی از شعار های درون کشورداده شد. بیانیه جمعیت- اجرای نمایش زیبای خانم سوئدیNichol  با ترانه شروین دروسط میدان - پخش چند ترانه .ادای سخنرانی دخترخانم "نیایش تقی پور"پناهجو به سوئدی - سخنرانی رفیق بهزاد سهرابی فعال کارگری - پخش چند ترانه سخنرانی - صحبت های خانم مهوش رشیدی بیرگانی  سخنگوی انجمن پناهندگان ایرانی گوتنبرگ - به آتش کشیدن روسری ها توسط زنان و دختران جوان در میدان که با پخش ترانه وشعاردهی همراه گشت.صحبت های نماینده ح.ک.ک .حکمتیست خط رسمی - صحبت های علی فیاض فعال سیاسی- آخرین بخش گفتگو توسط توفیق محمدی از فعالان جمعیت ادا گردید.

در بخشی زا بیانیه جمعیت آمده است : « در شرایطی که ما اینجا جمع شده ایم . روز ۲۲ اکتبر روز همبستگی، حمایت و پشتیبانی از جنبش انقلابی مردم ایران در داخل و خارج ایران است. روز دفاع از جنبش آزادیخواهی و برابرطلبی مردم ما در ایران و جهان است. روز جدال و صف بندی در مقابل ستم و استبداد و استثمار انسان از انسان است.  امروزنیروی عظیم انسانی از جای جای اروپا در شهر برلین جمع شده اند ، تا ضمن حمایت از مبارزات مردم ایران ، اعتراض خود را به کم توجهی دولت های اروپایی نسبت به نقض آزادی ها و کشتار ها به افکار عمومی آلمان و جهان نشان دهند .

ما حمایت قاطع خود را از فراخوان اعتراضات سراسری در ایران و نیز تظاهرات بزرگ و بی سابقه برلین  و نیز تظاهرات سندیکا های کارگری و تشکل های فمینیستی و حقوق بشری فرانسوی در پاریس و دیگر تظاهرات وهمبستگی های بزرگ با مردم ایران در دیگر شهرهای جهان اعلام می کنیم . »

برای جمع ما که در میدان گوستاوآدولف گوتنبرگ سوئد، روز شنبه ۲۲اکتبر جمع شده بودیم ، صورت مسئله خیلی روشن بود :

همه ما خود را در برابر کشتار سینما رکس آبادان - دادگاههای پشت بام مدرسه علوی- حمله به اعراب جنوب ایران - حمله به کردستان - حمله به ترکمن صحرا- دادگاههای ۵ دقیقه ای، مصیبت خانمانسوز جنگ های هشت ساله تبعید و مهاجرت - اعدام ها و قتل عام دهه ۶۰ و بویژه کشتارخونین تابستان ۶۷، قتل های زنجیره ای سیاسی نویسندگان و فرهیختگان ایران - کشتار کوی دانشگاه - جنبش ضد استبدادی خرداد ۸۸ - جنبش عظیم دی ۹۶ - کشتار آبان ۹۸ - موشک زدن هواپیمای اکرائین - بحران بی آبی در خوزستان و کشتن فرزندان ما در جنوب کشور- خشکی رودخانه زاینده رود اصفهان و شلیک ساچمه ای برچشمان مردم اصفهان- پاشیدن اسید بر چهره دختران اصفهان - فرریزی ساختمان متروپل آبادان - اعتراضات و اعتصابات کارگران شرکت واحد - هفت تپه - فولاد و آذرآب و هپکو- تهاجم به تحرکات فرهنگیان سراسر کشور - کشتن دختر جوان سقزی #مهسا_امینی، و پیکره کشتارنیکا- سارینا- حدیث و پرشمارانی دیگر در شهریور و مهر ۱۴۰۱ تهاجم به کردستان و سنندج - زاهدان و کشتار بلوچ ها - حمله هر روزه به  دانشگاهها و خاصه تهاجم شبانه به دانشگاه شریف - و حمله به دو زندان لاکانی رشت و زندان اوین - حمله به مدارس کشور و موج دستگیری ها همه و همه در کنار دهها رویداد تلخ دیگر که موج بازداشت های وسیع یکماه و اندی را با خود داشنت .

تمامی آنها هیزم های آتش انقلاب ایران هستند که نظام اسلامی با جنایاتش رقم زده است . برای مردمان ما دیگر پایانی نیست جز براندازی تمامیت این نظام

ما هر هفته تا حصول مبارزات مردم ایران در میدان گوستاو آدولف گوتنبرگ روزهای شنبه ساعت ۱۴تا۱۶تجمع خواهیم کرد و به شکل همه جانبه از مبارزت مردمان سراسر ایران پشتیبانی هواهیم کرد.

جمعیت موقت دفاع ازجنبش مردم ایران- گوتنبرگ/سوئد

 

 

هیچ نظری موجود نیست: