گفتگو با خانم گلی- بیژن خوزستان و امیر جواهری لنگرودی در باب خیزش انقلابی زن_زندگی_آزادی

https://youtu.be/s0iJukjsxR4?feature=shared

۱۴۰۰ تیر ۵, شنبه

تابستان و گزینش آیت مرگ، ابراهیم رئیسی بر رای قوه اجرایی کشور ایران


تابستان و گزینش آیت مرگ، ابراهیم رئیسی بر رای قوه اجرایی کشور ایران 

امیرجواهری لنگرودی 

 سه شنبه ۱ تير ۱۴۰۰ برابر با ۲۲ ژوئن ۲۰۲۱



اول تیر ، اولین روز تابستان ؛ یاد آور کشتار و قتلعام خونین دو تابستان ۶۰ و ۶۷ در دهه شصت می باشد .
با شروع تابستان امسال ، ۴۰سال از کشتار خونین تابستان ۱۳۶۰ و۳۳ سال از اعدام خونین تابستان ۱۳۶۷می گذرد .
دو تابستانی که هزاران هزار زندانی سیاسی با دستور امام مرگ خمینی در خیابان ها و زندان ها اعدام دستجمعی شدند و با حمل جنازه های خونین آنان و جا دادن پیکر های شان درگورهای دسته‌جمعی ، خاوران های پُرشمار ایران را برپا داشته اند.
دراین میان در دل "کمیته مرگ " مصطفی پورمحمدی، ابراهیم رئیسی، مرتضی اشراقی و حسینعلی نیری و ... از مقام‌هایی بودند که درباره اعدام زندانیان تصمیم گرفتند.


ابراهیم رئیسی، ایت مرگ امروز با رای بخشی از مردمان جامعه ما برصندلی ریاست قوه اجرایی کشور نشسته است .
در نشست خبری روز دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ برابر با ۲۱ ژوئن ۲۰۲۱، ابراهیم رئیسی، خبرنگار بخش انگلیسی‌زبان شبکه الجزیره به نقش او در اعدام هزاران زندانی در ایران در تابستان ۶۷ اشاره کرد و از او پرسید : این موضوع «چه تاثیری می‌تواند بر نحوه تعامل شما با کشورهای دیگر داشته باشد و آیا قصد دارید به غرب سفر کنید؟»
سوال این خبرنگار توسط مترجم مراسم به صورت تحریف شده ترجمه شد و در ترجمه فارسی اشاره‌ای به «اعدام‌های سال ۶۷» نشد و به صورت کلی «برخی اعدام‌ها» گفته شد.
رئیسی در پاسخ به سوال «ترجمه» شده٬ ادامه داد: «اگر یک دادستان از حقوق مردم و امنیت جامعه دفاع می‌کند، او باید مورد تقدیر و تشویق قرار بگیرد. افتخارم این است که در کسوت دادستان هرجا که بودم ، دفاع از امنیت و آسایش کرده‌ام.»
ابراهیم رئیسی افزود: «آنهایی که اتهام می‌زنند، الان ما در جایگاه مدعی قرار داریم، مدعی حقوق انسان.»
او در توجیه قتل‌های زندانیان گفت که آنها «کسانی بودند که اخلال در حقوق انسان‌ها ایجاد کردند. دست به اقدامات داعشی زدند. دست به اقدامات ضد امنیتی زدند.»


به گفته قاضی مرگ رئیسی «امروز کسانی که نقض حقوق بشر می‌کنند در دنیا آن‌ها باید پاسخگو باشند. من به دفاع از حقوق بشر خود را موظف می‌دانم.»
حال پرسش اساسی ام بعنوان یک فعال سیاسی این استکه : کدام دولت ( غیر از روسیه "پوتین" - چین"شی جی پینگ" و یک مشت کشورهای مسلمان عهد دقیانوسی ، کدام سازمان و نهاد بین المللی که شعار طرفداری از حقوق بشر سر می دهد، می‌تواند در مقابل دادخواهان ایران، به ایشان تبریک بگوید؟
امیر جواهری لنگرودی

هیچ نظری موجود نیست: